Alla inlägg under maj 2010

Av Linn - 6 maj 2010 20:56

Nu ska jag berätta något, något som inte så många vet om.

Jag har en passion i livet, som jag nästan aldrig pratar om, eller berättar för någon.

Jag älskar att spela piano.


Jag har alltid varit oerhört intresserad av att spela piano. Jag vet inte riktigt när allt började, men det har nog funnits sen jag var liten.


Min bror och jag hade ett leksakspiano när vi var små, det är välanvänt kan jag lova! Senare började jag umgås med en kompis, Madeleine, jag var vid det tillfället 6 år. Hon hade en röd leksakskeyboard som jag klinkade på när jag fick tillfälle.

Vi var senare på öppet hus på musikskolan, mitt självklara val var att gå och titta på pianot och höra om pianolektioner, jag var sinnessjukt peppad. Dessvärre var man tvungen att ha ett piano för att få ta lektioner, vilket jag inte hade.


Lyckan var som gjord när jag hade samlat ihop pengar så att jag kunde köpa en egen keyboard. En alldeles egen keyboard. Jag var nog 9 år då. Jag lärde mig att läsa noter själv och spelade låtar ur en visbok jag hade samt från notpapper vi fått från kören som jag då sjöng i. Jag lärde mig den blomstertid nu kommer, stilla natt och diverse barnvisor. Jag kunde sitta i timmar och bara spela och öva.


Det värsta var att min, alldeles egna, keyboard en dag gick sönder och den gick inte att rädda.


Sen dess har detta intresset som lagts på is. Jag har inte tänkt på det så mycket. Ända tills jag hörde River flows in you - Yiruma, jag blev såld. Jag måste lära mig den. Och det är fortfarande en dröm, att kunna spela den.


Och jag ska lära mig den, jag måste bara köpa en ny keyboard eller ett piano. Men dom pengarna finns inte.


Min högsta dröm är att ha en vit flygel i mitt vita hem som jag ska ha när jag blir stor. Där ska jag sitta och spela dag ut, dag in.

Ovido - Quiz & Flashcards