Alla inlägg under maj 2011

Av Linn - 18 maj 2011 22:28

Igår gjorde jag mitt livs första operation. jag plockade bort en vätskefylld cysta från handleden med lokalbedövning, jag var alltså vaken och klar i huvudet. Jag kom fram till vissa saker:

  • En timme känns aldrig så lång som den gjorde igår.
  • 5 sprutor är lite jobbigt att få.
  • Har man något som stoppar blodet till handen i en timme så får man panik när man inte känner handen.
  • när blodet väl får komma tillbaka sticker och vibrerar det i hela handen
  • man får en klump i magen när doktorn säger "oj, skar jag av..." någonting, jag ville dö.
  • man börjar gråta när det helt plötsligt under operationen gör ont.
  • man börjar gråta ännu mer när man inser att man faktiskt inte känner handen för fem jävla öre.
  • sen gråter man lite till när de tre sista stygnen sys utan bedövning och de vill inte ge mer för "det kommer kännas lika mycket" in my f'ing ass att det kommer.
  • man blir svullen.
  • man blir sjukt trött av citodon.

det var nog det jag kom fram till under denna helvetes timme. det ska dock bli spännande att se hur många stygn dom sydde.

jag hoppas verkligen inte att denna knöl kommer tillbaka, det är 30% risk.

nu ska jag ta mina tabletter och lägga mig som en klubbad säl o sova, för det kan jag verkligen.


ärta.

Av Linn - 9 maj 2011 23:36

Igår på jobbet:
"Are we in Norway now?"


nej.

Av Linn - 8 maj 2011 20:07

Idag har jag ätit nudlar för första gången(!!!) sen jag flyttade hemifrån i oktober.

Bra saker med nudlar:

  • Det är billigt.
  • Det går fort.
  • Det är gött, iallafall med kycklingsmak.
  • Det blir inte mycket disk. (går att äta direkt ur kastrullen, jag har provat)
  • Det går inte misslyckas.
  • Inget mer.

Dåliga saker med nudlar:

  • Det finns inget som rimmar på nudlar. Eller, finns det?
  • Inget mer.

ärta.

Av Linn - 4 maj 2011 22:32

jag har idag lyckats med:

  • Åkt till skolan och gjort klart en uppgift
  • Gymmat med Sara på stans nya gym, SÅ fräscht, så snyggt och så fruktansvärt världsbäst. Där kommer jag hänga många timmar, jag lovar. Jag var dock rätt död idag när vi var klara.
  • Lunchat med Sara.
  • Åkt hem.
  • Skrivit klart religionsgrejsen.
  • Skrivit klart psykologin som ska vara klar i morgon.
  • Började på ett tacktal i Engelska C, till en god vän blir det.
  • Påbörjade ett arbete i psykologi, om Borderline.
  • Städat badrum.
  • Städat hall.
  • Städat rum.
  • Städar kokvrå
  • Insett att jag än en gång har stans finaste lägenhet som jag älskar över allt annat.
  • Druckit många liter vatten.

Det är dagar som denna som jag faktiskt känner mig ambitiös med saker och ting, jag vill att saker och ting ska bli gjorda och jag förstår inte varför jag så ofta skjuter upp det till imorgon, sen eller an annan gång, när det blir så fint och bra när man är klar.


ärta.

Av Linn - 1 maj 2011 21:23

Fin helg i fin stad med finaste bästa vän.

Jag hatar att tiden går så fort när man har roligt, och jag förstår inte vart helgen tog vägen. 

Jag beundrar den här tjejen för hon förstår allt, allt, allt, även det innersta, som ingen annan förstår. För vi är så fruktansvärt lika. Hon och jag.


Lycklig-lista denna helg:

  • Emma. kort och gott.
  • God mat.
  • En fin fest.
  • Ett träningspass som var bortom allt allt annat och som bidrog med en fet träningsvärk.
  • Skratt.
  • Diskussioner.
  • Filmer.
  • Cheeseballs.

Olycklig-lista denna helg:

  • Att helgen tog slut för fort.
  • Inget mer.

Tack min älskade vän för allt, det är lustigt att de som är absolut närmast hjärtat ska finnas längst bort.

Ovido - Quiz & Flashcards