Alla inlägg under januari 2009

Av Linn - 29 januari 2009 21:01

Provet idag gick sådär. Jag skrev på allt, men vet inte om det var rätt. Kändes inte som något MVG iallafall. Men jag ska inte ha så höga krav på mig själv säger dom.


Någon kan gärna få komma hit och städa. Jag behöver göra det. Men det finns ingen ork, ingen lust. Inget alls.


I helgen kommer Thomas, det ska bli mysigt.


Puss.

Av Linn - 28 januari 2009 19:03

Jag känner för att slå min dator på käften.

Vi är inte alls bra kompisar just nu.

Den förtjänar, egentligen, att bli kastad ut för ett stup.

Men det har jag inte hjärta till.


Jag är sur nu, och har fortfarande inte börjat plugga.

Fan ta mig. och min dator.

Av Linn - 28 januari 2009 15:49

"Iiiiiiiii like to eat eat eat apples and bananaaaaaaaaaaas!" Har jag hört den senaste timmen och därmed sitter den nu som limmad på min hjärna och jag sjunger den hela tiden, jag tycker nästan synd om mig själv. Jag kommer aldrig klara av att plugga med den låten på hjärnan, det är det enda jag kan tänka på. "Apples and bananaaaaaaaaas!" Jag kommer skylla mitt mindre bra prov på "apples and bananaaaaaaaaaas!" Smisk ska dom få, ja det ska dom.


Kolla på egen risk.

Av Linn - 27 januari 2009 22:18

Det blev ingen fin utvärdering av 2008 innan.

Det får komma en fin en nu. Men det är väl mer eller mindre en lista, som jag snodde helt ärligt av någon på bilddagboken som jag slumpade fram.

Årets händelse: Alla festivaler och konserter
Årets färg: Rött
Årets låt: Hearts burst into fire - Bullet For My Valentine

Årets band: Bullet for my valentine måste jag väl säga. The Hives kanske också.
Årets bästa inköp: En röd tröja som jag bodde i hela sommaren

Årets sämsta inköp: Mobilen som jag lämnade tillbaka

Årets plats: Thailand
Årets mat: Pasta i alla dess former, kyckling med chashewnötter

Årets dryck: Baccardi razz + fruktsoda
Årets doft: Escada - sparkling moon.
Årets ljud: Oompa-call
Årets partaj: Arvika var jävligt party

Årets kyss: Första myspussen som höll till i min Thomas sköna säng, den var det allt något speciellt med
Årets konstigaste: När jag insåg hur liten världen är
Årets svåraste: Beslutet om gymnasiet
Årets fylla: Den när jag cyklade hem i mörkret. Minns inte när det var, men kul var det. Eller kanske min snefylla på klassfesten när jag grinade i timmar och det var väldigt synd om mig.

Årets mest genanta: Jag vet verkligen inte alls
Årets snyggaste: Thomas

Årets händigaste: Lär väl vara jag kanske, jag har ju satt ihop diverse ikeamöbler

Årets resa: Thailand, alla turer till stockholm, göteborg med metaltown
Årets gröt: Tomtegröten på julafton när vi precis kommit hem från Thailand

Årets halsduk: Den jag inte köpte på gina

Årets distans: Säffle - Stockholm
Årets inkomst: 9x studiebidrag

Årets jobb: None
Årets hårfärg: Började med vitt, rosa blev det. vitt igen. RÖTT som fan som bleknade till orange, blekte det till pissgult. Nu är det, tack och lov, vitt igen
Årets sambo: Emma, när jag bodde i karlstad
Årets frisör: Eva-Lena på färg och form

Årets dans: Malins dans med älgen
Årets konsert: Iron Maiden. The Hives. Bullet for my valentine

Årets poser: Apan i Thailand.
Årets performance: "Jag giller älger"
Årets sko: Mina vita sandaletter.
Årets fulaste: Älgen på arvika

Årets godis: Polly
Årets film: Mamma mia
Årets bar: Adam
Årets drink: Baccardi fruktsoda

Årets för mycket: tårar
Årets för lite: engagemang i skolan
Årets julklapp: Lacosteväskan
Årets exotiska frukt: Mango
Årets dröm: Inte en aning

Årets dagdröm: Sånt gör jag inte

Årets telefonsamtal: Samma natt som snefyllan, det var rätt mysigt. Eller, "lägg inte på, lägg inte på, jag ser dig!"

Årets brev: Jag har nog bara fått brev från Lisa tror jag.

Årets nykomlingar: Thomas. TU1.
Årets nej: Båtsman på Arvika. han var jävligt nej och skum
Årets ja: "har jag chans på dig?"
Årets kanske: kanske är ett för osäkert ord
Årets gåva: Tatueringen

Årets misstag: En viss person som är skyldig mig pengar som jag inte längre vill veta av. Årets tråkigaste: Mediekunskap, filmanalys
Årets säng-händelse: Hemlis :)

Årets ragg: Herr Thomas, jag lyckade ragga upp han
Årets fulaste hår: En med högt hårfäste och grå utväxt
Årets tönt: Alla.

Av Linn - 27 januari 2009 17:32

På torsdag ska vi skriva prov i geografi - klimatologi. Jag har inte läst någonting, för jag är lat. Eller kanske för att jag inte vill komma hem från skolan och fortsätta med dess arbete. Det är det värsta jag vet. Men att ha prov om två dagar och jag har inte läst ett ord, det är faktiskt inte likt mig. Jag skulle ju få mvg i allt detta året, det gick visst inte så jättebra med det. Fy mig.


Jag har skaffat mig både müslikaka och kinderägg, mitt nyttiga liv kommer nog aldrig att inträffa. Jag kommer förbli en knubbsäl, helt enkelt.


Jag tänkte gå till körskolan någondag, kanske på torsdag, innan eller efter skolan och vara lite duktig. Och klara av några pärmar, jag ska verkligen försöka få körkort innan sommarn är slut!

Av Linn - 27 januari 2009 13:32

Idag har vår klass försökt skriva ett bemanningsschema, alla såg mer eller mindre ut som frågetecken. Det var en syn må jag säga.


Jag är fortfarande trött. Och jag vill ha kinderägg, eller müslikaka från Lidl, på vintergatan.

Av Linn - 26 januari 2009 19:25

Snart kan man skriva Februari. Oj, det går verkligen snabbt.

Men i min blogg har det stått stilla. Min bortförklaring är än en gång att jag har varit hos Thomas, då tar jag mig inte tiden att skriva. Faktiskt.


Idag verkar alla vara trötta, alla i klassen var trötta, alla på hockeyn var trötta. Alla säger att dom är trötta, alla utom Adam, men han har säkert sovit hela dagen. Det skulle jag också vilja göra minsann.


Flugan är fortfarande kvar, den har dessutom skaffat sig en kompis. Vad gör jag för ont, varför dras de äcklena till mig? Jag luktar faktiskt inte bajs!


Idag ska jag sova tidigt. Det säger jag jämt, men det blir aldrig så.

Av Linn - 21 januari 2009 18:44

Det är en nyvaken, trött fluga i mitt rum som surrar och snurrar runt. Det ser ut som att den är full, det flyger runt i cirklar och viker ibland av och krockar med diverse möbler eller väggar. Egentligen borde den dö av hjärnskakning, eller av alla dessa slag. Han kan inte må bra. Och han lär inte bli mindre yr av att flyga in i allt som står lite ivägen.


Jag gillar inte flugor, speciellt inte trötta.

Ovido - Quiz & Flashcards