Alla inlägg under september 2009

Av Linn - 22 september 2009 18:15

Det är fortfarande bra på praktiken. Mucho bra. Igår fick jag lära mig att frosta av frysar och idag flöt allt på i vanlig ordning med kassan osv.


Mentor Jeanette kom och hälsade på och hade nästan som ett utvecklingssamtal med mig och min handledare. Handledaren svarade att allt var mycket bra, på alla frågor. Ja, jag är typexemplet på en älskvärd elev/praktikant. Jag blev lite röd på kinden och jag är stolt över mig själv, att bli så omtyckt.


På torsdag kommer 2 av mina favoritpojkar hem till mig. Min älskade och min bror. Som jag har saknat dem båda! Jag ska bjuda dem på kladdkaka med grädde, för det har min bror drömt om.


Jag drömde inatt att min älskade rosa cykel blev stulen. Vilken mardröm. Min vackra ädle springare!


Jag blir så trött efter praktiken, varenda dag. Men det är så värt det.


ärta.

Av Linn - 18 september 2009 18:04

Det har varit bra på praktiken.

Men idag hade jag, minst sagt, en dålig dag. Det första jag gjorde var att krossa den första koppen jag höll i. Sen spillde jag kaffe på hela mina byxor. Har gått in i massa saker och skramlat som fan i köket.

Jag gillar min praktikplats, verkligen. MEN, jag gillar inte att de har så mycket emot min piercing och mina tatueringar. Mina tatueringar är varken stora eller på något sätt stötande. De är en del av mig nu, jag kommer aldrig kunna ta bort dem. (För de som inte vet så har jag 3 små blommor på underarmen och 'Ohana mellan skulderbladen.) Jag vet att de ville hålla en gammaldags ton där, men man kan inte döma folk på det sättet, tycker jag. Det är ändå moderntid vi lever i. Men, det är min åsikt.


Ikväll är det underbara herr Håkan Hellström på Liseberg och jag är inte där. Jag ska gråta en skvätt för det nu. Första sommaren på 4 år då jag inte ser honom en enda gång.

Jag har lite ångest.


ärta

Av Linn - 16 september 2009 17:15

Nu har jag varit på min praktikplats på Esters Café i 2 dagar och jag trivs som fisken i vattnet, så att säga. Dagarna går helt sjukt fort och det känns bra!


På lördag ska jag upp och jobba. Själv för första gången. Det ska bli trevligt.


Jag har ingenting att meddela egentligen. Men jag lever iallafall.


ärta.

Av Linn - 14 september 2009 14:19

Jag och Thomas hade i lördags varit tillsammans i ett år.

Ett år sen jag frågade chans på honom, på riktigt, för att verkligen få reda på om han ville ha mig lika mycket som jag ville ha honom. Han svarade "JA!". Jag blev glad. Han också.


Vi firade denna fina dag med att åka och titta på Titanic-utställningen på Sjöhistoriska. Tittade på saker man plockat upp från Titanic och lyssnade på sanningen om Titanic. Det var otroligt intressant.

Efter det gick vi till Vasamuseet och tittade. Också värt det, något man borde göra som svensk. Ja.

Det var menat att vi skulle gå på bio också, men jag orkade inte. Så vi hoppade över det. Vi åt mat och åkte hem istället. Det var en fin dag. En dag man kommer minnas.


Just det, jag såg en till person med en Ohana tatuering. Han hade den på halsen. Det var fränt. Fint att det finns fler som gillar världens finaste ord.


Jag älskar oss kära du. <3

linn thomas thailand  

Av Linn - 10 september 2009 21:22

Även om vi har mycket i skolan tills i morgon.

Även om jag ska till tandläkaren i morgon.

Även om jag ska ha körlektion i morgon.

Så är jag så jävla lycklig, rent ut sagt.

För i morgon, ska jag åka till den jag tycker mest om.

I HELA VÄRLDEN!


En stor köss på det.


ÄRTA!

Av Linn - 10 september 2009 16:47

Tänkte bara bevisa att jag faktiskt sökte till Idol.

Jag är tuff.


ärta 

Av Linn - 9 september 2009 23:08

Fint datum. Dock hoppas jag på att jag får barn 111111. Men det tror jag inte. Det vore bara häftigt.


Kollade på Idol idag. Jag tänkte tillbaka på när jag och Isabelle sökte dit förra året. Vi satt i en lång kall kö i flera timmar. Men det var faktiskt trevligt. Jag sjöng Iris av Goo goo dolls. En alldeles för svår låt egentligen, men jag gav mig fan på att sjunga just den. Varken jag eller Isabelle gick vidare, men det var roligt. Med inspelningen, att sjunga, stämningen. Vi kom med på tv. Och vi fick en nummerlapp med oss hem. Det är väl iallafall huvudsaken. Jag är stolt över att vi gick dit.


ärta.

Av Linn - 8 september 2009 18:22

Såhär är det, att de har bytt design på första sidan på bloggagratis.se. Det är lite lustigt. Men jag anpassar mig alltid så himla bra till nya saker. Så detta blir inget problem.


Jag gillar förövrigt den nya designen och det får mig att vilja hålla min blogg uppe. Och kanske satsa mer på den än vad jag gör. Men, jag lovar INGET.


Lekte med Lotta och Louise idag. Dock skulle Louise gå efter ett tag, jag och Lotta letade resor då. Hittade diverse intressanta saker. Thailand lockar mest, som alltid, eller Hawaii, men det känns lite avlägset. Tur nog så älskar vi Thailand. Någongång i mitt liv ska jag bo där. Utan tvekan. Underbara underbara Thailand.


Skolan idag, pratade om Fitness SM. Samt fikade med klassen. Gratis fika. Vi har det så bra på vårt program. Ibland. Men ibland är det mindre bra, så att säga. Då är det synd om oss. För det är inte kul att gå på ett program som nästan läggs ner innan vi som går där tagit studenten. Därav ska skolan vara rädda om oss och skämma bort oss med, Jacuzzi och fika, som de gjort hittills. Söta dom. Ibland.


älskar er mina fans.


ärta.

Ovido - Quiz & Flashcards