Alla inlägg under april 2009

Av Linn - 29 april 2009 23:04

Egypten slaktar alla sina grisar. Även om inte svininfluensan kommit dit. Man vet inte ens om det smittas mellan djur och människa.


Sånt gör mig så jävla ledsen och arg.


artikel:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5028138.ab

Av Linn - 29 april 2009 18:24

Nu var riskettan avklarad. Fick höra om alkohol och droger och andra faror i trafiken. Man lärde sig inte direkt något. Men man fick sig en tankeställare. Så det var väl nyttigt på sitt sätt. I morgon ska jag även på körlektion, förhoppningsvis säger Göran att jag får komma med på halkbana då med. Men det vet man aldrig.


Jag måste vara fegast i världen vad det gäller att ringa till folk. Jag är verkligen livrädd för det. Ska ringa en tatuerarstudio och höra om dom har öppet på fredag. Men jag törs inte. Även om det egentligen inte är farligt, så går det inte. Men jag måste nu, dom stänger snart. Fy.


Måste samla mod.


ärta.

Av Linn - 28 april 2009 21:02

Dagen har ägnats åt att vara otroligt duktig i skolan. På riktigt. Gjorde massa uppgifter som vi tydligen skulle ha gjort. Men ska göra klart resten till på tisdag. Så egentligen borde jag göra klart det direkt. Men det får man se om det händer idag, kanske inte. Eller nej, det gör det nog inte.


Gick hem till Adam efter skolan och spelade Go! Puzzle. Vi kom fram till att det var svårt. Väldigt svårt. Så svårt så att vi inte klarade av vissa saker. Och DÅ måste det vara väldigt väldigt svårt, eftersom jag och Adam är riktig elit på det. Egentligen.


Finns verkligen inte mycket att säga idag.

Men i morgon ska jag ta ännu ett steg mot körkort.


ärta.

Av Linn - 27 april 2009 11:12

Dagens skola är avklarad. Skönt tycker jag eftersom jag är ganska seg idag. Har inga som helst planer för resten av dagen heller. Så det blir nog att ligga på latsidan hela dagen ser det ut som.


Funderar på om jag ska ringa i-center och höra om uppkörningstider och halkbana och lite sånna grejor. Ska boka uppkörningen snart, men tänkte höra om jag ska boka den nu eller efter att jag gjort halkbanan.  Tänkte även höra vad som skulle hända om jag inte hinner köra alla 7 gratislektionerna innan den 15, för jag vill verkligen ha dom 7. Och det är inte jag som är upptagen, det är läraren som verkar ge mig dom senaste tiderna han har. Jag stör mig verkligen. Men vi får se hur det blir. Vill fortfarande ha körkortet innan sommaren.


Min katt sitter bredvid mig och sover och är söt.


ärta.

Av Linn - 26 april 2009 21:49

Ett underskott av händelser idag.

Men jag vann nästan en bil på bingolotto. Men bara nästan. Som synd var.

Sagt hejdå till morfar. Lika jobbigt som vanligt.


Blir sängen tidigt idag.


Orkar inte fundera ut något klokt att skriva.


ärta iallafall.

Av Linn - 26 april 2009 00:29

Har precis kommit hem från Emma nu, efter en jättemysig och rolig dag. Bion var jättebra, den var både rolig och romantisk och spännande, man ville se vad som skulle hända här näst hela tiden. Ännu roligare blev det av att vi hade 2 personer bakom oss som skrattade ungefär 15 gånger högre än alla andra. Först började den ena och lät jättehögt "HAHAHAHAHA!" Sen hängde den andra på "EEEEEEEEEEEHEHEHEHE" med ett långt utdraget EEEE innan själva skrattet kom. Både jag och Emma och säkert många andra i salongen skrattade åt dessa 2 skrattande män nästan mer än åt det roliga som hände på bioduken. Men det blev en faktor som förhöjde stämningen. Så det var nästan som att det skulle höra till.


Idag trodde jag att jag för första gången i mitt liv, skulle få se en sned film. Men det fick jag inte. Som tur var.


ärta.

Av Linn - 25 april 2009 11:26

Det blev ingen middag hos grannarna igår. Jag följde med Lotta och några av hennes trevliga kompisar ut och grillade i svanskog, det var ytterst trevligt må jag säga. Skönt att vara ute också. Så det var bara en lyckad dag.


Idag ska jag som sagt in till Karlstad för att umgås med Emma, det ser jag verkligen fram emot. Det ska bli roligt. Tänkte ta med mig kameran. Så kan hända att det kommer upp någon bild framöver. Jag lovar inget. Men kanske. Man får se.


Det är lika fint väder ute idag. Hoppas att det håller i sig hela sommaren. Så att det inte bara är fint nu och regnar hela sommaren. Det vore förargligt. Då blir man ledsen.


ärta.

Av Linn - 24 april 2009 14:06

Det är helt sjukt fint väder ute, därför borde jag egentligen inte ligga inne i sängen med datorn. Men det gör jag iallafall. Fast jag är sugen på att ta min rosa fina cykel och cykla i väg någonstans och ta med fika för att sen ha picknick. Det vore mysigt. Men det måste finnas sällskap. Det är så att säga, en liten liten förutsättning. Eller så skulle man kunna ha, som jag och Tekla kallar det, hippiefest. Det är ju också roligt, väldigt roligt. Men då krävs ännu mera sällskap. Det fattas.


Jag blev iallafall klar med PowerPoint presentationen idag. Det blev över förväntan. Så jag är bara nöjd. 


Helgen står för dörren och det finns lite planerat. I kväll har vi blivit bjudna på middag hos våra grannar. I morgon ska jag in till Karlstad och leka med Emma och gå på bio. 17 again blir det. Jag längtar så mycket. För jag har inte sett Emma på länge. För länge. Igen. Men i morgon så :)


Nu ska jag se om det finns något sällskap någonstans som vill picknicka med mig. 


ärta.

Ovido - Quiz & Flashcards