Alla inlägg under september 2008

Av Linn - 30 september 2008 21:30

Mitt läsarantal denna månad har skjutit i höjden trots gles uppdatering, det tackar vi för, det känns bra! 


Gles uppdatering ja, det får jag höra både från höger och vänster. Men min bloggtarm har inte varit speciellt funktionabel och jag har helt enkelt inte orkat skriva. Ärligt, och förbannat sant. Ja.


Som jag nämnde i det förra inlägget så var jag i Stockholm på långhelg. Det var mer än bäst må jag säga. Men det är det jämt då jag spenderar tid hos Thomas. Ja.


För er intresserade och även för er som bara snokar kan jag ju, i ganska korta drag, berätta vad vi gjorde.
Onsdag; Jag åkte tåg. Thomas var huslig. Thomas hämtade mig på Centralen. Vi åkte hem. Vi åt macka. Vi myste. Vi sov.

Torsdag; Thomas försov sig. Thomas jobbade. Jag sov. Jag pluggade historia. Jag sov igen. Jag spelade Guitar Hero och slog rekord. Vi åkte till hovet och kollade när Färjestad spöade skiten ur Djurgården. Vi åkte hem. Vi åt macka. Vi myste. Vi sov.

Fredag; Thomas försov sig inte. Thomas jobbade. Jag sov. Jag "pluggade historia". Jag spelade guitar hero. Jag sov. Vi lagade asgod mat. Vi bakade bullar. Vi kollade på en halv film. Vi badade. Vi myste. Vi somnade tidigare än beräknat. Vi sov.

Lördag; Vi sov, LÄNGE. Vi gick upp. Vi spelade guitar hero. Vi kollade klart på filmen. Vi kollade på luftens hjältar. Vi åt våfflor. Vi slappade. Vi myste. Vi sov.

Söndag; Vi sov. Vi myste. Vi kollade tågtider. Vi var ledsna. Jag åkte hem. Thomas vinkade av mig. Jag var mera ledsen. Sen var min helg slut.


Det var som sagt en mycket bra helg, som dessvärre gick alldeles för snabbt.


I morgon är det oktober, då ska jag inviga min nya vinterjacka. Jag har längtat massa länge efter att få ha vinterjacka. Det är bäst.


Det enda bra med idag är att jag fått studiebidrag och inte behöver känna mig utfattig längre. Det är så mycket nytt jag vill, och nästan måste, ha. Jag har inte råd. Speciellt inte eftersom jag måste spara pengar till thailand resan. Köp mig en vinstlott tack.


Snart blir det Septembers sista sömn. Jag ska lukta på en röd t-shirt tills jag somnar. Sen ska jag drömma om Thomas och min nya vinterjacka. Ja för det ska jag. Faktiskt.


Puss.

Av Linn - 23 september 2008 19:29

Nu har jag pluggat turismhistoria för resten av mitt liv. Jag ska aldrig mer lämna en turismläxa till sista dagen. Aldrig mer, kan jag lova.


Idag har jag haft jättemycket att göra och har fortfarande saker kvar. Jag måste packa, då jag åker till stockholm i morgon och stannar tills på söndag. Jag vet inte ens vad jag ska ha med mig, speciellt inte när jag ska vara borta så länge. Men det blir nog bra. Tillslut.


Vi får se när vi hörs igen.
Ta hand om er.

Puss.

Av Linn - 21 september 2008 15:58

Jag är så sjukt sugen på godis och det enda godiset jag har tillhör inte mig. Därför kan jag inte äta upp det, jag ska inte ens smaka på det. Jag ska ge bort det, snäll som jag är. Observera GE. Jag ska ge bort det, det innebär inte att jag köpte det åt någon som sedan ska ge mig pengar för det. Det innebär att jag köpte det åt någon som ska FÅ det av mig. Helt gratis, kanske i utbyte mot en eller annan puss. Men dyrare än så blir det inte. Därför Thomas; inget prat om att du ska betala godiset, du ska få det. Gratis. Bara för att jag kan vara snäll. Men mest för att du jämt är så snäll och bara allmänt bäst mot mig. Men allra mest för att jag tycker om dig, en hel massa tycka om!<3

Av Linn - 19 september 2008 21:50

I just don't wanna miss you tonight <3

Av Linn - 18 september 2008 11:06

Det var dags igår, igår var dagen som jag längtat efter sen mars ungefär. Ett halvårs väntan på att få entra den underbara isen igen. Igår var det dags. Hela utrustningen skulle än en gång på, skridskorna skulle slipas. Och under detta skede då jag satte på mig skydd för skydd för att göra mig klar att gå ut på isen kände jag lyckan komma. Jag hade längtat, längtat så jävla mycket.


Nyspolad is, nyslipade skridskor, de första skären som lättglider undan och jag kommer på mig själv att le. Det kändes så sjukt bra, jag kände mig så hemma.


Välkommen tillbaka isen och hockeysäsongen, det var ett kärt återseende.

Av Linn - 15 september 2008 21:02

"HEJ GRABBAR! HÄR FÅR NI EXTRA! HEJDÅ!"

Jag dör av garv, varje gång, lottoanden är mitt livs näst största kärlek. "JAG GILLER ÄLGER" är också en mycket bra kommentar, som alla borde få upplevt. Det var den dagens bästa, lätt. Nog om det.


Helgen spenderades som sagt i Huvudstaden. Utomordentligt trevligt enligt min mening. Enligt Thomas mening också hoppas jag. Annars jävlar...


"JAG ÄR FAKTISKT RÄDD FÖR RUSSIN" sjöng dom på låten nu.


Fredagen spenderades en lång lång stund på Säfflebussen för att som sagt åka till Stockholm. Väl där blev jag hämtad efter en liten stunds väntan. På vägen hem fick jag uppleva den omtalade citygross affären, som tydligenär bäst i världen. Jag vet inte om jag tyckte de var så speciell, mest som alla andra affärer, bara lite större. Sådär.

Senare samma kväll åkte vi in till stan för att kolla på Wall E. Lätt den bästa animerade filmen på väldigt länge. Så otroligt söt. Sådär så man blev lite kär i både Wall E, Eva och för att inte glömma Mo, som bara var allmänt soft. Pixar animation studios har lyckats, än en gång.


Lördagen var otroligt slapp, men även otroligt mysig. Att det kan vara så bra att bara slöa, äta polly och glass med chokladsås och kolla på luftens hjältar. Helt jättebra, helt underbart bra tillochmed.


Dagens den dagen var iallafall när jag sparkade iväg gosehunden rakt in i väggen, utan att jag hade en aning om att jag ens gjorde det. Thomas skulle kittla mig under foten och jag ville inte vara med, så jag riktigt snärtade ut benet rakt ut. och hunden flög all världens väg. Thomas dog. Sen jag.


NU KOM MIN PAPPA IN MED GODIS TILL MIG<3 Nu blev jag väldigt lycklig, jag kollar även på toy story. Bäst.


Nåväl, söndagen var väldans lik lördagen, bara sjukt mycket jobbigare med tanke på att jag snart skulle sätta mig på den äckliga bussen på den äckliga vägen hem. och lämna världens bästa helg bakom mig. Men det är sånt man får leva med. Tyvärr.


Idag iallafall höll jag på att svimma i skolan, sjukt konstig upplevelse. Men jag överlevde.

Hockeygymnasiet började idag också. Och jag måste skryta med att jag har Sergei Fokin som tränare, det är det inte alla som har. Jag är ball.


Nu ska jag fortsätta lukta på min rosa cardigan och kolla klart på toy story.


Puss

Av Linn - 11 september 2008 23:02

Min skolvecka var ovanligt kort och gick ovanligt snabbt, vilket jag är otroligt glad över. Helgen ser jag väldans mycket fram emot, då jag kommer spendera den i stockholm och det kommer bli massa mysigt.


Det var väl mest det jag ville få fram, jag har ont i munnen för övrigt.

Nu ska jag packa.


Puss.

Av Linn - 6 september 2008 22:00

Om 3 månader exakt är det den sjätte december.

Den sjätte december är det Bullet For My Valentine än en gång, tredje gången på mindre än ett år.

Den sjätte december fyller även Thomas år. (Jag känner riktigt på mig hur han skulle klaga på mig om jag inte skrev med det)

Men det är 3 månader kvar. 3 små månader. Tre stycken månader. Eller exakt 13 veckor om man så vill. En tid som kan kännas så otroligt långt borta.


För exakt 3 månader sen idag köpte jag biljetter till Metaltown, för att se Bullet For My Valentine. Då hade jag ingen aning om att exakt ett halvår senare skulle jag få se dem igen, men inte på metaltown. Den dagen minns jag, jag var så lycklig. Jag införskaffade mitt bevis och mitt löfte om att få se BFMV. Den dagen känns inte alls längesen. Och den är lika långt bort som nästa konsertdatum. Det får det att kännas lättare. Mycket lättare.


Men ikväll, exakt på dagen mittemellan allt detta, roar jag mig med att lyssna på gudarna i min ensamhet med mina ostbågar och längtar. Längtar framåt, längtar tillbaka. Fram och tillbaka.

Ovido - Quiz & Flashcards