Alla inlägg under juli 2009

Av Linn - 30 juli 2009 13:01

Igår fyllde min älskade morfar 80 år. Eller 25 om han får säga det själv. Dagen spenderade vi på Lurö, en fin ö i vänern. Vi fikade och promenerade och åt.


När vi kom hem igen bjöd morfar och Anja på tårta, och när alla var samlade höll morfar upp vänstra handen så att alla kunde se den. På ringfingret satt en ring. Han och Anja hade gift sig, i smyg. Jag hade sett att han hade den, men jag trodde att de hade förlovat sig bara. Men inte att de hade gift sig. Men det var en fin överraskning, man vet att de trivs bra tillsammans. Så länge han är lycklig så är jag det också ,och alla andra hoppas jag.


I morgon är det kalas för morfar, förhoppningvis kommer det bli bra väder.


80 år, tänk va mycket man hinner med på det. 

Han är precis 60 år äldre än min bror. Tillsammans är det två nu 100 år. 

Morfar sa att han skulle komma på min brors 80årskalas om 60 år. Då är han 140 och jag hoppas verkligen att det kommer hända, även om det inte kommer vara så, så hoppas jag. När han sa det fick jag en tår i ögat, han är så söt och fin min morfar.

Min isoisä <3

Av Linn - 26 juli 2009 21:31

För ett år sen upplevde jag det mäktigaste jag varit med om. Jag stod på Ullevi med Iron Maiden framför mig. Jag sjöng mig hes till Fear of the dark och rös mig igenom att höra över 56000 människor göra samma sak som mig. Helt synkat. Det är en känsla man måste uppleva för att ens ha någon aning om hur det känns.


Ni som inte var där, jag tycker så jävla synd om er!

Få en inblick. Men det kommer aldrig nå upp i nivån att uppleva det på riktigt.

Av Linn - 25 juli 2009 22:59

Jag trodde jag skulle bli av med min fina eu-moped idag. Då en person som ringde igår skulle ringa tillbaka idag. Men så blev det inte.


Dock har jag fått 3 mail. Ytterst intressanta.


Första mailet;
En utlänning. "Ja betåla dig 3000 åm det går brå"

HA!

Nej. 


Mail nummer 2:
Någon som vill byta den mot en motorcykel. Jag vet inte om det är en sån där liten leksak, eller om det är en i normal storlek. Skitsamma. För det har jag ingen användning av ändå.


Mail nummer 3:

En person som bjuder 4000 för den osedd.

Men NEJ.


Den ligger ute för 5000. Vilket från början INTE är dyrt. Jag skulle kunna tänka mig att gå ner till 4500. Inte en krona lägre.  Folk är snåla och jag är fattig.


Mopeden finns fortfarande kvar alltså. Här är annonsen.


ärta.

Av Linn - 24 juli 2009 14:41

Bio ikväll, med Lottan. Harry Potter blir det. Det blir bra.


Lotta och jag såg Baksmällan igår, bra film kan jag säga. Lagomt enkel och sjuk.


Idag syns solen på himlen. Det tackar vi för. Väldigt mycket. 


La ut min moped på blocket idag. Jag hoppas jag får den såld snabbt. Så att jag slipper vara fattig. 5000 skulle inte sitta fel just nu. Så att säga. 


Avslutar med Bullet for my valentine på stråkinstrument.

Det här kan vara bland det finaste jag hört som spelas av fiol.

Bullet for my valentine är bra i alla former, till och med i fiolversion.

DÅ är det bra!

Av Linn - 23 juli 2009 17:35

Dagens fråga: När ska det sluta regna?

 Hur mycket vatten kan det finnas i himlen och varför regnar det inte ner över sahara eller något istället.


Dagen idag; Jag har inte satt min fot utanför dörren. än. Jag har spelat mario kart med min bror. Han vann. Jag kom längre ner. 

Bakat negerbollar med min fina mamma. Som hon bestämt bestämde att de fick man BARA äta av när det var fika.

Snart ska jag bege mig av till min kära vän Lotta. Det ska bli trevligt, för henne ser jag inte allt för ofta utanför skolans gränser. Något som det, enligt mig, borde bli ändring på! Något gott att stoppa i munnen och baksmällan står på schemat för kvällen med Lotta. Det tror jag blir bra!


Jag har letat i 2 dagar nu efter en spargris. Men den har tydligen rymt. 


ärta.

Av Linn - 22 juli 2009 13:34

Jag har komit hem från min man, det är sorgligt men sant.


Ikväll ska jag ut på krogen och äta nachos och sjunga allsång. 

Samtidigt.


MEN, det viktigaste idag;

När jag var och fyllde i min tatuering i fredags så var det en kille där inne som jag och Thomas kände igen.

Thomas viskade; "är det inte Alex Schulman eller någon sån där?"

Jag svarade att "Alex är det inte. I så fall Calle." Men jag tvekade.

Fram tills nu när jag kollade hans blogg.

Det var Calle Schulman som var inne på East street tattoo med sin kompis som skulle tatuera sig samtidigt som mig.

Jag har sett en kändis på en tatueringstudio. Och en kändis har sett mig när jag sitter och grimaserar över smärtan. Dock gör det inget, då hans kompis grimaserade värre än mig. 


tufft.


ärta. 

Av Linn - 20 juli 2009 08:49

Efter att Thomas åkt till jobbet i morse kunde jag inte somna om. Det var helt omöjligt nästan. Det tog omkring 1½ timme. Vilket innebar att jag hade  en halv timme kvar att sova innan jag hade larm att gå upp. Sånt gör mig trött. Bokstavligt talat. 


Stan sen, med min kusinis. Måste ha en kalender, om jag så ska leta igenom hela stan!


Haha. Jag fyllde ju i min tatuering i fredags. Och jävlar va ont det gjorde. Hon hade fetaste nålen och jag dog. Ungefär. 


Kul att den enda som är online på min msn är jag själv. KUL.

Förståeligt.

Ingen går upp innan 11 på ett sommarlov.

Förutom jag.


ärta.

nej

Av Linn - 16 juli 2009 14:30

Min katt spydde nyss på mitt golv.

Min bror fick ta upp det.

Jag är alldeles för allergisk mot spyor för att vara kapabel till att ta bort det själv.

Ovido - Quiz & Flashcards