Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Linn - 30 juli 2011 14:56

En kompis till mig och jag pratade för en tid sedan om hur enkelt det var att skaffa nya vänner när man var liten, kontra att skaffa nya bekantskaper idag.


När man var liten behövde man gå fram till någon i sandlådan och fråga om man fick vara med. Idag är det betydligt mer komplicerat. Eller?


Jag har inte så många kompisar i Säffle. Några stycken sådär som jag umgås med, men jag är ofta själv, då mina två närmaste kompisar här i stan ofta jobbar sena kvällar och nätter medan jag jobbar dagtid.


Mina absolut närmaste vänner finns långt bort, Stockholm och Australien.


Igår var jag på fest hos en vän, där en del av hans vänner befann sig. Jag träffade en tjej som jag hört talas om, men aldrig träffat. Det visar sig vara en underbar person, vi pratade hela kvällen, som om vi skulle känt varandra i hela livet. Och jag tror verkligen att detta är börjar på en fin vänskap, jag hoppas på det. Det var visst inte så svårt att skaffa sig nya vänner, det gäller nog bara att tro på sig själv och att våga ta kontakt, inte endast hålla kvar i dom man redan har. Jo, hålla kvar, men låta släppa in.


Jag saknar mig stockholmstjej Emma, lite mer än vanligt för tillfället.

  2008, media. Jag saknar det, och dig min älskade.

Ovido - Quiz & Flashcards