Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Linn - 21 augusti 2008 13:23

Första dagen i skolan är nu avklarad. När jag gick in genom herrgårns dörrar i morse var jag mer nervös än jag var för ett år sen då jag började på SÄG. Jag gick nu helt själv, utan en aning om vilka som skulle hamna i min klass. Väntan på uppropet kändes sjukt lång där jag satt i min ensamhet och funderade på vad jag gett mig in på. Tänkte vad som skulle hända om jag inte kom in i klassen alls. Hur det skulle blivit om jag inte tagit det här beslutet och istället gått kvar på media. Hade jag ångrat mig då, hur hade det känts?


Till min lättnad hamnade jag i samma klass som Linda, vilket kändes helt bra, då jag känner henne sen innan. Under dagen fick vi mest titta på våra turismlokaler, gå runt på "forskningen" - där vi kommer ha turismlektionerna, lyssna på tonvis med information om våra kommande år på skolan, åka på sightseeing i Säffle och även starta ena minibussen genom att skjuva igång den. Fin start på terminen tyckte vi, pinsamt tyckte nog läraren.


Mitt byte av linje känns nu ganska bra. Jag saknar mediahororna, det gör jag verkligen, och den avslappnade stämningen på skolan är något herrgårdsgymnasiet aldrig kommer få uppleva. Men som sagt, det är det här jag vill hålla på med, det här blir nog mer än bra när vi väl kommer igång.

Ovido - Quiz & Flashcards