Alla inlägg under november 2008

Av Linn - 11 november 2008 21:56

Idag trodde vi att vi hade brandövning på turism. Faktum är att brandlarmet gick, på riktigt. Men ingen i TU1 tog det på allvar, utan vi plockade ihop våra grejor och gick ut. Vår mentor däremot fick panik och rusade iväg för att hålla upp de brandsäkra dörrarna så att vi kunde komma ut. Hon nästan skrek på oss att vi skulle springa, men ingen brydde sig något vidare. Vi förstod inte allvaret i situationen förrän vi stod utanför byggnaden och på långt håll hörde brandkårens sirener. Då insåg vi att det var på riktigt. Tur var väl att det inte brann och därav kom heller ingen till skada. Vi vet inte än vad som utlöste larmet. Men en brand var det antagligen inte. Vi får väl se om lokalerna finns kvar i morgon när vi kommer dit igen.

Av Linn - 10 november 2008 23:26

I morgon ska jag bege mig till skolan igen. Jag har nästan hunnit glömma hur det är att ha lektion när jag inte haft någon sen i onsdags. I morgon ska vi på besök på godisfabriken, inte för att vi är intresserade, utan endast för att få godis. Min klass verkar därför vara mäkta intresserad. Men gratis godis bara sådär klagar man inte över. Dessutom slipper vi ha lite turism. 4 timmar turism i sträck, kan vid vissa tillfällen bli väldans intensivt. Ett godisstudiebesök styr det hela på ett bra sätt. Och det kan jag, med handen på hjärtat, säga å hela TU1's vägnar.


Mitt nyttighetsförsök har gått i kras. Än en gång.

Av Linn - 9 november 2008 19:13

Århundradets längsta dag skulle jag gissa på. Jag har inte gjort ett endaste dugg, bara legat i min säng hela dagen och tyckt synd om mig själv på grund av min lingonvärk.  Den är inte att leka med go vänner, det är den verkligen inte.


Jag får lämna tillbaka mobilen. HURRA! När det beskedet kom, lämnade den bautasten (som jag fått bära på i ett par timmar) min mage. Det kändes bra. Tack.


Om en månad har jag och Thomas och all annan släkt kommit fram till Thailand. Jag känner verkligen en enorm längtan, jag kan inte beskriva det. Men det känns helt ofattbart att det bara är en månad kvar.


Jag har en bula på foten.


Puss.

Av Linn - 8 november 2008 23:40

Sämsta äckeldagen på länge.

Dra åt helvete.

punkt.

Av Linn - 8 november 2008 22:01

Idag har jag gjort något som inte händer ofta. Idag har jag köpt en ny mobil. Och därmed fick min trogne följeslagare under 2½ år gå i pension. Vilket jag ser som mycket ledsamt då jag verkligen älskade min gamla w810i som numera hade sjungit sin sista refräng. Den är utan tvekan mitt bästa köp någonsin.


Jag har nu använt min nya w302 i ungefär 1 timme och ser redan att jag saknar min gamla. Många av dom funktionerna och små finesserna som fanns på min gamla, finns inte på min nya. Och leveransrapporten kommer som ett sms. Hur kommer man på en sån idiotisk idé? Jag vet inte. Skulle dom fortfarande tillverka w810i hade jag utan tvekan köpt en. Jag skulle inte tveka en sekund.

Av Linn - 7 november 2008 21:27

Det blev med godis kebabrulle och idol som min kväll slutade. Och jag passade på att skriva min egen idolrecesion. Håll till godo.


Johan;

Jag vek mig av skratt redan i början. "Jår blööööööööööööööd" sjunger Johan och ska verka cool, men jag vet inte om jag kan hålla med så mycket. Målbrottsskrik i idol är lika lite passande som hans lågstadietjejiga fnitter under intervjun i början. "jag har en stark relation till rock skulle man nog kunna säga tihihihihiihihihi" fnittret får mig att skämmas. Blöööööh. för mig hänger Johan löst, löst som fan! Hans tråd går av nu. HEJDÅ JOHAN PALM!


Lars;

Han är som en okosmisk Thomas Di Leva när han pratar. Och när han sjunger väntar jag bara på att något ska hända. Han står där och skriker och tar i så som man ska, men med armarna bara hängande längs sidorna, med ett bajsnödigt uttryck och lite spasmiska ryckningar i armarna, som ser helt ofrivilliga ut, tycker jag inte att han ger något starkt intryck i sin show. Inte alls. Dock gjorde han låten bra.


Anna;

Lika lillgammal som vanligt. Jag förstår inte så väldigt mycket vad hon gör där. Hon är verkligen duktig, inom en genre. Hon kommer komma långt med sina akustiska ballader. Men med olika teman i programmen och färdigskriva poplåtar på slutet kanske hon inte lyckas lika bra. Låten hon sjöng var inte så rockig, hon började mörkt som hon brukar och jag blev besviken, men hon växte och gjorde den, tillslut, bättre än jag förväntat mig.


Robin E;

Min stora förhoppning på rocktemat. Och han satte alla förväntningar på sin rätta plats. Han var så jävla bra. Jag kan inte säga mer. Hans var verkligen sjukt bäst på hela kvällen, han är bäst i hela idol i år.


Robin B;

Snyggast på hela kvällen. Han har snyggaste håret i idols historia, utan tvekan. Och han gjorde det bra och han såg inte lika töntig ut på scen som han brukar. Och trots att låten är förbannat tjatig så gjorde han den bra, på sitt sätt.


Alice;

Hon ser så liten och oskyldig ut, mina förhoppningar på hennes låtval och framträdande var inte höga. Men så fort jag såg hennes självsäkra steg ut på scenen så började jag ändra mig. Hon är verkligen duktig på allt, vad hon är gör så blir det bra. Jag vill se henne och Robin E i finalen. Hon är så jävla söt så man dör också. Så vill jag se ut.


Kevin;

Verkligen inte min favorit. Han är så töntig i sin person och jag gillar honom inte alls mycket. "i love rock hihihhihiih" BÄÄÄÄÄÄÄÄH! Häng löst snälla. Visst han må vara duktig, men jag stör mig på hans sätt så mycket att jag inte skulle bli ledsen om han åkte ut. Nej, jag orkar helt enkelt inte anstränga mig att ens titta på honom. Men han var ju tydligen bra iallafall.


Nu är det bara att vänta och se vem som åker ut. Jag hoppas på Johan eller Kevin.


smek.

Av Linn - 7 november 2008 18:06

Jag vaknade av ett sms i morse; "Vi har ingen geografi idag". Vilket innebar att jag var ledig, även idag. Vad blir det av min skolgång? Jag vet inte, men jag klagar inte. Inte det minsta.


Ikväll ska jag fördriva tiden i min ensamhet med iallafall ett litet sällskap av Idol, godis och en kebabrulle. Det tycker jag ska bli trevligt, jag hoppas på det iallafall. Föreslå gärna något annat, det vore roligt med lite variation.

Av Linn - 6 november 2008 21:16

Om exakt en månad. Om exakt en månad på minuten. Om en liten liten månad. Om en endaste liten ynka månad är jag och Malin på Bullet For My Valentine och lever. Lever i total lycka. Om en månad kommer jag för tredje gången att uppleva det bästa jag vet. Jag längtar så jag kan dö.


Om en månad och 2 dagar åker jag och Thomas och massa familjemedlemmar till Thailand.

Vi kommer hem lagom till jul. Och därpå nyår.


Jag har nog aldrig längtat till december såhär mycket. Det är helt sjukt. Jag längtar verkligen. Ja för det gör jag.

Ovido - Quiz & Flashcards