Alla inlägg under november 2008

Av Linn - 6 november 2008 15:42

4 personer har jag nu kommit upp med. Då jag fick en till kommentar efter att mitt förra inlägg skrevs. Hurra!


Härmed följer en förklaring på neger och president eftersom jag fick en förfrågan om vad det var;
Neger och president är ett otroligt simpelt kortspel som spelas ganska mycket här i Säffle, iallafall ibland när man inte har något annat för sig. Det går ut på att man ska bli av med sina kort först och därmed bli president. Den som har kort kvar sist förlorar och blir neger. Presidenten får vid nästa omgång vissa fördelar och negern får sämre förutsättningar att kunna komma ikapp och vinna. Men nu finns det ju en negerpresident i USA, och vi kanske därför borde kalla kortspelet någon annan.


För närmare regelförklaring, skicka ett vykort.



Av Linn - 6 november 2008 11:53

3 personer läser tydligen min blogg. För 3 kommentarer var det enda jag fick. Men det är alltid något. Dock visar min läsarstatistik att jag ligger på runt 28 läsare nästan varje dag. Vilket bevisar att folk är för rädda för att skriva, för blyga för att skriva, eller helt enkelt för lata.  Men nu ska jag inte vara sån. Jag gillar mina läsare ändå.


Min enda lektion för dagen var inställd. Men jag klagar inte. Då kan jag ta en extra sovmorgon och fundera på hur fruktansvärt soft jag har det i skolan. Samt att jag kan tycka synd om min stackars klassmates som måste gå upp klockan 8 varje dag.


Obama vann valet. Nu blir det inget mer neger och president spelande. Nu får vi komma på något annat.

Av Linn - 4 november 2008 19:09

Idag är det det omtalade valet i usa. och jag kunde inte bry mig mindre. Bara någon med mer hjärna än Bush vinner, så blir jag nöjd.


Det känns bra i skolan nu, på de prov jag skrivit har jag fått VG+ på båda historieproven och VG på geografiprovet. HURRA, mina betyg börjar se ut som förr. Äntligen. Duktiga jag! Dock kanske min fina struktur förstörs i morgon då idrottsteoriprovet skrivs och jag har, som vanligt, inte pluggat ett dugg. Mindre duktigt av mig.


Förresten så tycker jag att alla som läser kan slänga in en kommentar, bara skriva "hej" eller vad som helst, så jag kan få en liten aning om vilka som läser, det vore mer än väldig trevligt.


Puss.



Av Linn - 3 november 2008 22:01

Hade jag varit 60 år, gråhårig och singel hade jag nog varit kär i Bengt Alsterlind.

Eller kanske i min morfar. Han är den snyggaste gamla jag vet, dessutom är han snäll. Den snällaste jag vet.

Av Linn - 2 november 2008 20:17

Fenomenet åka buss ensam och vara hungrig, är något som borde utrotast. SNARAST.

jag har åkt i 3 timmar nu.

Jag är mer än sjukligt trött på det.

Usch.

Ovido - Quiz & Flashcards