Alla inlägg den 10 april 2009

tio

Av Linn - 10 april 2009 13:29

Långfredagen. En dag som, enligt historien, ska vara lång och ledsam. Det är den inte. Folk firar, skrattar och äter massa mat och är allmänt glada. Jag med. Även om jag tycker att man iallafall ska tänka lite på VARFÖR påsken egentligen finns. Visst, jag är inte speciellt troende. Men jag tänker alltid lite på varför vissa högtider finns, och vad som egentligen hände. Jag tror att något har hänt förr i tiden som "skapade" påsken. Att det är precis samma som det står i bibeln, det vet jag inte. Men jag tror definitivt att något speciellt  hände, hur skulle man annars kunna få miljontals människor världen om att tro på det, om det bara skulle vara ett påhitt en helt random person/präst kommit på?


Men nu ska man äta ägg i alla dess former och vara glad och hoppas på att påskharen kommer och gömmer färgglada ägg i trädgården. 

Ovido - Quiz & Flashcards