Alla inlägg under mars 2009

Av Linn - 15 mars 2009 18:49

Jag åker tåg, och det är faktiskt ganska så ledsamt. Helt själv. Ensam. Hem. Bort från Thomas, som jag mycket hellre velat stanna kvar hos, än att åka tillbaka hem. Jag hatar att åka hem, för då vet jag att skola och vardag väntar. Och det är inte det minsta roligt, för jag vill vara med honom, hela tiden.


Dock har det varit en bra helg som, tyvärr, har gått alldeles för fort. Som vanligt med andra ord.  Har även köpt mig en tunnare vårjacka. Det var på tiden, det sved i min snåltarm. Förbannat mycket. Men det får det väl kanske vara värt då.


I morgon har jag idrottsprov. Allt under VG är en skam. 

Av Linn - 13 mars 2009 09:04

Fredag den trettonde. Igen. Och jag ska till Thomas idag. Igen. För det skulle jag förra månaden också, på fredag den trettonde. 


Jag ska och klippa mig alledeles snart och även bleka håret. Men jag vet inte hur jag ska klippa mig, jag vill prova något nytt. Thomas vill inte att jag ska klippa det kortare, för min längd är bra nu tycker han. Fast jag tycker det känns långt, för jag kan inte göra någon frisyr. Dock funderar jag på om jag ska klippa mig som en tjej jag och Thomas såg på centralen, det var superfint. Hoppas bara jag kan förklara hur det såg ut, jag är lite dålig på sånt. Hoppas också att jag kommer passa i det, och att det bli bra. Man vet ju aldrig, det är ju som sagt fredag den trettonde!

Av Linn - 12 mars 2009 13:16

Idag ska jag, Elin och Emma gå och träna efter skolan, därför sitter jag nu med på deras datalektiopn och tittar på när min klass så effektivt jobbar med datasäkerthet, virus osv. Sådant som vi på media aldrig pratade om. Det gillade inte den läraren som min klass nu har. Hon tyckte att jag borde vara med på dera lektioner och lära mig excell, jag tyckte däremot inte det.


Jag har träningsvärk redan, sen idrotten igår, så vi får verkligen se hur träningen kommer gå. Men jag är taggad på det och tänker inte ge upp!


Förövrigt så har jag och Thomas vart tillsammans i ett helt halv år idag :)

Av Linn - 11 mars 2009 19:23

Egentligen är det så mycket jag skulle vilja ha sagt idag, för mycket för att jag ska kunna komma på ett bra sätt att börja. Därför hoppar jag över att ens börja.


Jag har pratat med Lotta idag, saker hon sa, saker som hänt - fick mig att tänka, och inse.


När vissa saker händer får man sig en tankeställare. Man funderar över vad vilka saker man ska värdera högst. Vilka saker som känns viktiga. När man börjar fundera och kommer fram till att saker man kanske kämpar för inte är värt så mycket, 3 bokstäver på ett papper, det gör dig nöjd, stolt, glad - en liten stund. Medan människor man älskar, gör dig nöjd, stolt, glad - näst intill hela tiden Börjar man tänka så, då kanske inte de 3 bokstäverna på pappret är så mycket värda. Ändå är det ofta så att de 3 bokstäverna får mer av din dyrbara tid, än de du älskar. Man sätter bokstäverna i första hand, nekar att träffa någon man tycker om. 3 bokstäver, får mer tid än en älskar person. Tänker man så, så spelar inte längre de 3 bokstäverna längre så stor roll, man kan kanske nöja sig med 1, eller iallafall 2 bokstäver. 


För mig känns inte skolan precis lika viktig längre, klart viktig, men inte så viktig att den ska få komma före.


Ta mer vara på de älskvärda i din närhet. Värdera dem högst. Man vet inte hur länge dom finns kvar.

tio

Av Linn - 10 mars 2009 19:56

Temadag idag, om hälsa. Dagen började på medis med föreläsning om sex, den var intressant och rolig. Killen kunde verkligen fånga uppmärksamhet frånnäst intill alla. Utom vissa apor (läs: fordonare), som hellre luktade ägg och pratade och inte visade någon som helst respekt. Efteråt gick vi till skolan och gick på två föreläsningar om hälsa och mat. Det enda jag lärde mig var att en burk makrill motsvarar 10 kapslar fiskleverolja. Då kände jag mig fruktansvärt nyttig.


När skolan var slut gick jag och Lotta till i-center och rättade den sista pärmen, så nu är dom avklarade på riktigt. Ett steg närmare körkortet, så att säga. Jag följde sedan med Lotta hem och tjötade några timmar. Det var trevligt må jag säga. 


Har även sökt sommarjobb idag. Jag gör så mycket nytta :)

nio

Av Linn - 9 mars 2009 16:41

En ny vecka och den kommer säkert gå lika snabbt som alla andra. När mitt larm tjöt i morse så kändes det inte jobbigt att gå upp och jag var riktigt pigg, det är inte varje dag kan jag lova. Jag har precis gjort klart mitt turismcase och för första gången på flera veckor känner jag ingen som helst stress och jag kan äntligen slappna av. Jag belönade mig själv med att boka tid för klippning och blekning, för det är välbehövligt. Så nu är jag glad också. Vilken bra dag!

Av Linn - 8 mars 2009 14:40

Har nyss kommit hem från ishallen, har tittat när 97-98 spelade mc'donalds cup. Det var roligt, för dom är så små och söta när de åker omkring där på isen och kämpar för allt de är värda. De vann även matchen de spelade och ska senare spela final. Hittills är de obesegrade i cupen och jag hoppas att det fortsätter så. Jag hejar på dom! Och hoppas på att Oscar gör bra ifrån sig i målet, men det tror jag. Han är så duktig så!


Jag har plugg att göra, jag är verkligen stressad. Det är inte direkt små case vi får, och jag har knappt börjat. Det ska vara klart på onsdag. Men jag får försöka ta det i morgon, mellan skolan och hockeygymn, om det nu blir något. Men jag hatar att vara stressad. Värsta jag vet. Usch.

Av Linn - 8 mars 2009 00:02

jag hatar hor äckel halebop vänner.

Ovido - Quiz & Flashcards